Keringat Ibu


Salam Semua.....
 
Alhamdulillah setakat ni i masih lg breastfeed my little hero tu...sebenarnya dari awl2 lagi aku dah pasang niat untuk breastfeed my baby...orang kata kalau niat baik insyaAllah berhasil..:)... Sebaik shj my little hero tu dilahirkan, trus breasfeed die buat pertama kalinya...sgt tersentuh ok...pandainya si cilik tu cari nipple ibunya...:)
Biarlah aku yg jadi kilang susu utk anakku...ada aku kisah??haha....kalau boleh biarlah anakku menyusu badan hingga usianya 2 tahun...mampukah??,,tu belakang kira,yg penting niat +usaha..Usaha tu Doa..usaha tangga kejayaan...:)amat berharap susu ibunya ini melimpah ruah, mana tau rezeki anak kan...mudah2han..aminnnn.


Susu aku produce masa hari ke3..masa hari pertama dan ke2 tu aku rasa mcm sikit je susu yang keluar...aku dah mula risau tapi aku redha je la..kalau stress lagila susu tak mau keluar kan...anak dah menangis menjerit2 meminta susu,tak cukupkah susuku??...tp bsr mane je kan perut baby..besar guli je..huhu,menangis yang tak de volume langsung...terus je lantang bunyinya...mak aku dah bising suruh aku bg je susu formula..ye la hati mana yg tak tersentuh mendengar tangisan bayi tak henti2 kan...patut ke aku bagi susu formula di kala itu..tapi aku biar je dulu..aku tetap susukan baby seperti biasa,tak kisahla susu tu ada banyak ke tak lagi...sokongan dari suami menaikkan semangatku...nasibla die faham...Alhamdulillah masa hari ke3 tu melimpah ruah susu yang keluar...mencurah2 susu keluar, laju je melencunkan bajuku...bersyukur sgt.


Lama kelamaan kita kan tahu anak kita tu menangis sebab lapar ke, nappy time ke,perut kembung ke,,etc...sebab masa ni lah kite boleh kenal dan belajar macam mane anak kite membesar...walaupun pada mulanya aku tak tahu langsung bab2 ni semua...dan aku jugalah yg memandikannya dari first time die balik ke rumah hinggalah sekarang...mak memang membantah,katenya aku tak boleh gerak2 sgt, tak boleh main2 air plus tak bole angkat berat2...ye la ank aku kan berat..upss semangat..haha..tapi aku berdegil tetap mahu melakukannya sendiri...hehe,sbb badan baby pun semangat so tak de lah takut sgt memegangnya..**satu markah di stu.. teeeheee


Dikala aku busy menguruskan my baby...sangat berterima kasih to my hubby kerana sanggup menguruskan diriku pula...wink! meletakkan ubat di luka jahitanku,salinkan padku sblum tugasnya beralih kpd mak ku...aku pn tak boleh menonggeng apatah lagi nak letak ubat kan..aku sendiri tak berani nak tengok..berani sungguh suamiku:):D..bab2 makan ni semua serah kt mak...tapi my mom n MIL mmg baik..masak semua yang sedap2 je ms pantang...semua ok bila aku tya leh mkn ke x?...haha,tak ke koboi tu...masa time menyusu lak,Aqil sikit nye pantang kalau aku pakai param gan pilis...punyelah menjerit2 tak keruan..sikit nye tak suke dengan bau2 bauan tu...so aku 44 hari xpakai pun param & pilis...phew~~Aku cuma pakai losyen mustajab sapu kt perut pastu mak pakaikan bengkung..dh mcm kepompong terkemut2 nak jalan...hehehehe....eh macam dah larikk tajuk je...:D


Masa berpantang aku belum lagi membeli breastpump..tapi bila di fikir2 balik ruginye aku tak beli awal2...sebab ketika pantang susu banyak..so boleh la buat stok for my baby awal2 kan....Aku start buat stok ketika lusanya aku naik kerja...hehe..alhamdulillah dapat 42oz dimana aku seperate setiap botol 3oz..supaya senang aku nak manage tuk anakku nanti..lantas aku train Aqil untuk minum pakai botol...takut die meragam tak nak puting botol ke pe kan,...alhamdulillah Aqil senang terima botol...Aqil guna botol Avent.



 SpeCtra 3
Ni lah Mrs.Woot rakan kongsi ibu yg bekerjasama memerah keringat utk kamu anakku.


Spectra 3**recommended....pump susu pun tak sakit disamping machinenya yg senyap...boleh la woot woot dgn senang hati di ofisss...hip hip hooreyy!!
sue beli spectra3 di sini.....setelah try semua breastpump di situ dgn bayaran hanya RM20 je...u olls boleh try brand Medela,Spectra,Ameda..sori Avent tak de..
Kalau u olls jadi beli breastpump kt situ,rm20 tu die deduct dari bayaran...kalau tak jadi beli rm20 tu as voucher la...boleh redeem kalau datang nak beli breastpump di lain hari,tapi mesti kat kedai tu juga..huhu

Best kan boleh try semua breastpump,..senang untuk kite choose yang mane comfortable n sesuai untuk kita...berbaloii baloii kan dgn rm20 je....ok lagi satu keistimewaannya spectra3 n bole jd double ok..so bolehla woot WOot due2 belah...SONOK??mestilah seronok kan...aku beli complete set kt susuibu.com tu...malas nak fikir panjang lagi dah.



Tengok dr jarak dekat rupe die mcm ni lorr...slim type=====>>>>double.
Senang je nak jadikan die double.....u olls beli spectra breast shield set + spectra filter..
lps tu potong sikit tube yg set baru td..pasangkan ke filter yg lg satu dan sambungkan tube tu ke button lg satu kt mesin tu...ok x??

nak beli on9 pun boleh...litllewhiz gah wat sale...klik Breastshield set + Spectra filter.


Marilah kawan2 jadi geng bag hitam dgn membeli spectra3...RACUN2..hehe~~
Bag hitam ni la yg aku usung ke ofis..tambah 2 lg bag aku,bag notbook gan handbag...wahh byknyee bag aku pikul...muahahaa


Notakaki:
**Me makan longan kering+horlick+madu+oat..lobak putih jika mak yg msk je..(^_~) 
**Belah malam,..Little hero tu kan bergayut je gan ibunya...ye la siang dpt puting lain kan..siann die..huhu
**Me dapat 10oz setiap kali pump it...so satu hari dpt 40oz..kdg2 tgk kerajinan i lak...kalau rajin,dpt lebih lg..yg penting mind set...kene happy2 slalu...baru susu kan kuar dgn MERIAH!!
**Baby boy mmg kuat menyusu...Aqil minum 20oz sehari, kdg2 18oz..so setiap hari i bekalkan 8botol..spare sebotol if susu xcukupkan..GIGIH!! GIGIH woot2 utkmu anakku.:)



Me lurve to breastfeed my son..breastfeed is da best way to show our LOVE to our baby..breastfeed n feel it..so wonderfull moment..Ayuh mama2 semua Letsss SUPPORT BREASTFEEDING~~~Woot! WOOTT!!


 LOVE U Mom.... u'r Awesome...SUSU IBU TERBAIK!!!!


notacomel: tiada unsur riak di sini just to MOTIVATE myself utk menjadi pembekal susu terbaik utk my lovely SON~baru susu kan produce lebih MERIAH kan!!



ok nak p woot woot!!....daaaa




5 para komentar yg gorgeous:

misha.w said...

terus i rase bersemangat nak BF anak i nnti. sue, u mmg membakar semangat i la. :)

ღnFashyaღ said...

jom..jom...breastfeed anak, seronok bl ramai yang support breastfeed ni.....:)

Asue said...

yeahhh sha & fashya..support2 breastfeed...betul tu mmg sonok breastfeed anak..:)

MuMmyLiL said...

sue,skrg aqil still bf..?? ok ye pkai spectra nie..ramai jgk kwn yg pkai spectra, medela..tp lil sbb 1st bb da pkai avent so pump pon masih elok continue pkai je..klu sue pump biase dpt bp oz..?accually my 2nd bb nie fully bf..yg 1st campur formula sbb cetek ilmu..huhuhuhu..insyaallah hrp izz aariq fully smp 2 thn :) cume die x nk sgt puting botol..lmbt skit la nk memujuknye..mak yg jage..

Asue said...

Iklil-Aah si kecik tu msh BF..mujur lil pm kt FB...gudluck lil..
Support breastfeeding mommy!!...susu ibu d best!..:)

spectra ni ok..kalo bole nk yg medela freestyle tu..hihi


Blog Widget by LinkWithin

About

Newborn - 3.65kg
1 month - 5.0kg

2 month - 5.7kg
3 month - 6.3kg
4 month - 6.5kg
5 month - 7.0kg
6 month - 7.1kg
8 month - 7.7kg
9 month - 8.0kg
10 month - 8.1kg
11 month - 8.2kg
12 month - 8.6kg
18 month - 10kg

Category List

Tutorial (6) Begedil (2) Breastfeeding (2) DiY wedding guestbook (2) #Origami#Sampan#Kertas# (1) 09-09-09.......share tips... (1) 10BulanBergusi (1) 11 tanda orang berbahagia (1) 2nd Applepie (1) 2nd baby (1) 33mgu (1) AbC..perkembangan minda anak (1) Anda adalah apa yang anda MAKAN (1) Anmum in love (1) Aqil 6Month+ Solid Food (1) Aqil fav (1) Aqil ke SALOON (1) Aqil+Car (1) Aqil: Brush your Teeth (1) Aqilanakkesayanganibu (1) BahasaMalaysia+Mandarin+English+Arab+Tamil (1) Barbican (1) Bb...nafas kami.. (1) Birthday (1) Cek up (1) ChapGohMei (1) Character mengikut jenis DARAH (1) Cleverbot I SimSimi (1) Cluster Nestle (1) Dewan Cahaya TnB (1) DiY bunga tissue (1) DiY bunga tisu crepe paper (1) Donut+Pau Sambal+Jiran tetangga (1) EPM DinneR (1) Eat Right For Ur Health (1) GETAS (1) Gas Auto safety controller (1) Gelagat my Little Hero (1) Happy Mothers Day (1) Header 2012 (1) Jaundies (1) Jgn di cium ank ketika tidur (1) KLIA......Putrajaya (1) Kemensah (1) Long Camouflage Pencil skirt (1) LoveAqiLhubby (1) Masih lagi BF..susu meriah mcm ms pantang..AlhamduLillah (1) Masjid Putrajaya (1) Menghitung hari..Anytime will be.. (1) MommyLoveAqil (1) MydearWarehouseSale (1) Nur Jannah Allia (1) PaMa (1) Period lambat if fully BF Normal (1) Petua kulit bersih dan mulus (1) Petua perawatan kulit (1) Remote Astro New Version (1) Saat melahirkan Aqil (1) Selamat Hari Raya Aidilfitri (1) Starhill Golf Country Resort (1) Sultan Johor mangkat..Al Fatihah (1) Syawal 2010 (1) Tips kecantikan (1) Tips sunblock (1) UNDI (1) Unifi (1) Video Of The Year Digi WWWOW Awards (1) Weetameal-Appeton-pelam-orange-nanas-BMI (1) YazidBurgerSpecial (1) ZedZaidi kawen-FB wedd card kretip (1) admitted An Nur (1) akhirnya sigusiku berGIGI (1) anaklesungbatukuranap (1) anniversary present.. (1) aqiliskandar..sufiamani..confinement (1) back to 1998 (1) banana boat (1) bb..happy..syukur..pregnancy..Ramadhan Miracle (1) besday aku...Gudbye 2009..welcome 2010 (1) blurring (1) boraborak Aqil (1) cara nak remove acct shoutmix (1) chicken porridge bersulah Mango (1) cleverbot (1) design by ziemadini (1) egg/rice mould maker kiut (1) fabric starch (1) fasting month (1) happy hour little swimmer (1) iLoVeAPRIL (1) jb (1) kecantikan (1) kromosom XY (1) mengadudomba (1) my second Baby otw (1) myBoy almost 2y (1) newborn contest (1) nikah-sad-happiness (1) nong.aqil.iskandar 1tahun (1) pau+benjo (1) pengisian perut anak di petang hari (1) peyutku 6mth+++ (1) putera kami-Nong Aqil Iskandar (1) register haji (1) sunplay (1) tunang (1) wabak H1N1 menular (1) wim tagged me. (1)
 

Sponsors

ad
ad
ad
ad
Copyright © 09-2012 AsueIskandar |Designed by ChoonlyAsue |Converted to blogger by NongEmpireCouture | Reviewed by SuperbMommy | Asue.Net